เว็บไซต์อารมณ์กลอน เว็บไซต์สำหรับผู้มีกลอนในหัวใจ..

คุยเรื่องร้อยแปดชาวอารมณ์กลอน => คุยได้ทุกเรื่อง => ข้อความที่เริ่มโดย: share ที่ 16 สิงหาคม, 2558, 11:05:09 PM



หัวข้อ: Maria Montessori นักการศึกษาผู้ยิ่งใหญ่
เริ่มหัวข้อโดย: share ที่ 16 สิงหาคม, 2558, 11:05:09 PM
31 สิงหาคม 2015 เป็นวันครบรอบวันเกิด ๑๔๕ ปีของ Maria Montessori (1870 - 1952)
เธอเป็นหนึ่งในนักการศึกษาผู้ยิ่งใหญ่แห่งยุคสมัย โดยเฉพาะอย่างยิ่งด้าน การศึกษาในวัยเด็ก
แนวคิด และการบริหาร การศึกษาในวัยเด็ก ของเธอ น่าจะเป็นสิ่งสมควรศึกษาเป็นอย่างยิ่ง

* เธอเชื่อมั่น เด็กผู้       พิการ (mentally disabled children)
ศักยะ ใช่ปาฏิหาริย์        ฝึกได้
เมตตารัก เชี่ยวชาญ      ปรากฏ
โอกาส! เอื้ออวยให้       อย่าได้เดียดฉันท์

Montessori's theory and philosophy of education were initially heavily influenced by the work of Jean Marc Gaspard Itard, Édouard Séguin, Friedrich Fröbel, and Johann Heinrich Pestalozzi, all of whom emphasized sensory exploration and manipulatives.[90][91]

Montessori's first work with mentally disabled children, at the Orthophrenic School in 1900–1901, used the methods of Itard and Seguin, training children in physical activities such as walking and the use of a spoon, training their senses by exposure to sights, smells, and tactile experiences, and introducing letters in tactile form.[92] These activities developed into the Montessori "Sensorial" materials.[93] ...... Wiki


หัวข้อ: Re: Maria Montessori นักการศึกษาผู้ยิ่งใหญ่
เริ่มหัวข้อโดย: share ที่ 19 สิงหาคม, 2558, 04:26:07 PM
Her general educational programme:
First the education of the senses, 
then the education of the intellect.

– Montessori’s vision and ‘method’ are still popular.

* เธอมั่น "ฝึกหัด" ต้อง      จริงจัง
ผัสสะเริ่ม รับฟัง               ชัดถ้อย
ฝึกพูดเพิ่มพูนพลัง            ลำดับ  ความนา
หัดอ่าน เขียนเรียงร้อย        ค่อยให้ฝึกฝน

Maria Montessori and education.

developed the principle that was also to inform her general educational programme: first the education of the senses, then the education of the intellect. Maria Montessori developed a teaching programme that enabled ‘defective’ children to read and write. She sought to teach skills not by having children repeatedly try it, but by developing exercises that prepare them. These exercises would then be repeated: Looking becomes reading; touching becomes writing. (See The Montessoria Method).

http://infed.org/mobi/maria-montessori-and-education/